Direktor Sandra Järve lugu: “Nimetan Avatud Kooli oma Südame Kooliks”

“Põhimõte, et erineva kultuurilise tausta ja emakeelega õpilased õpivad koos, ühes koolis ja ühes klassis, ühe õppekava alusel, on juba iseenesest see, mis minu jaoks väga oluline on!”

Loe edasi

Õpetaja Aamna lugu: “The students at Avatud Kool are a lively and curious bunch, always eager to learn and explore new ideas”

“I am thrilled to be teaching such a dynamic and engaged group of students. Their openness to learning and willingness to explore new ideas makes every day in the classroom a rewarding and exciting experience.”

Loe edasi

Õpetaja Kristine Tisleri lugu: “Imeline tunne on, kui oled saavutanud õpilasega nii sügava kontakti, et nad ka teismelisena ja ka väljaspool kooli tulevad sulle ikka ligi”

“Mulle väga meeldib, et kooli keskkonnas on võimalik kogeda erinevaid kultuure ja keeli ning tänu sellele laieneb kõikide asjaosaliste silmaring ja tolerantsus.”

Loe edasi

Raskide pere lugu: “Näeme rõõmuga, et kooli juhid on muutustele jätkuvalt avatud ning kool lähebki ajas järjest paremaks”

“Usun, et peame leidma hea tasakaalu uuenduste ning läbiproovitud meetodite vahel. Esimestel aastatel keskendusime ehk liigselt oma eesmärgiks võetud uuenduste elluviimisele ning seda stabiilsuse ja selguse hinnaga. Nüüd oleme nii mõneski asjas leidmas head tasakaalu.”

Loe edasi

Gudmundssonide pere lugu: “We want our kids to learn all the languages that are around us.”

“We have three languages (English, Russian and Icelandic) in our household and it’s not easy for him to pick them up. So we didn’t want to send him to a purely Estonian school as we felt it might be too much for him. This balance of Estonian and Russian classes puts everybody into equal positions and we feel he can have a more positive approach to learn the Estonian language.”

Loe edasi

Marii Karelli pere lugu: “Õppimine Avatud Koolis suurendab lastevahelist koostööd, mitte ei tekita konkurentsi.”

“Iga õpilane, kes soovib elus edukas olla, peaks meisterlikult oskama kolme K-d ehk kommunikatsiooni, koostööd ja kriitilist mõtlemist. Loodan endiselt, et selle kõige omandamiseks on parimaks paigaks just Avatud Kool.”

Loe edasi

Perekond Vähi lugu: “Ühtse kogukonnana on kõik võimalik.”

“Kõige inspireerivam on olnud õpetajana näha seda, kui toetav ja äge kollektiiv on AKis. Kunagi ei jää keegi oma muredega üksi; alati võid abi küsida ja alati ka aidatakse.”

Loe edasi

Perekond Mayeri lugu: “Näeme igal sammul, kuidas õpetajad, personal ja lapsevanemad teevad igakülgset koostööd, et luua õpilastele parim võimalik keskkond”

“Alguses oli eesti keele õpe muidugi raske, aga saime kiiresti aru, et niimoodi keelekümblusmeetodil keele õppimine tegelikult toimib ja tulemused on kiired. Sellepärast on meil suured ootused ja lootused ka vene keele osas, mida lapsed AKis nüüd samuti keelekümblusmeetodil omandavad.”

Loe edasi

Avatud Kooli 1. klassi õpilased tegid projektõppe raames annetuse lastekodule

Detsember on pühadekuu, mille veedame traditsiooniliselt perega. Pole juhus, et selle aasta detsember langes kokku 1. klassi projekti “Mina ja mu pere” lõppemisega. Projekti töökeeleks oli vene keel ning selle

Loe edasi

Õpetaja Yara Rakhmanava lugu: “Avatud Koolis käivad julged lapsed, kes pole kaotanud oma individuaalsust ega loovust.”

“Ilma kooliõpetaja elukutseta ei funktsioneeri ükski ühiskond. Kui kuulsin esimest korda Avatud Kooli kontseptsioonist ja väärtustest, sain kohe aru, et just see on minu jaoks see täpselt õige töökoht. Saatsin hetkegi kõhklemata teele oma CV ja sellest ajast peale pole oma valikut veel kordagi kahetsenud.”

Loe edasi

Carsonite pere lugu: “AKi õpetajad suudavad arvesse võtta, et iga õpilane õpib veidi erinevat moodi ning lisaks akadeemiliste teadmiste omandamisele vajavad arendamist ka laste sotsiaalsed oskused.”

“Kuuldes koolist, mis väärtustab eelkõige kaasaegseid õppemetoodikaid, vaimustusime nii ideest endast kui nendest inimestest, kes kooli loomisega tegelesid. Meie peret kõnetas väga ka asjaosaliste kirjedus sellest, kuidas kooli visiooni kohaselt õppimine käia võiks.”

Loe edasi

Ibruste pere lugu: “On tajutav, et lapsed on koolis motiveeritud õppima, õppimist peetakse lahedaks ja see ongi ehk selle kooli peamine tugevus.”

“Ülikooli õppejõududena näeme, kuidas üliõpilased hakkavad alles ülikoolis õppima laheduste leidmisele orienteeritud meeskonnatööd ning kui raskelt see siis kätte tuleb. Samas tuleb päriselus enamasti just meeskondades töötada ja Avatud Koolis hakatakse seda õppima kohe esimeses klassis. Seejuures on eriti tore, et õpitakse nii tulemusi esitlema, kui kriitiliselt tehtud vigu analüüsima.”

Loe edasi

Hunterite pere lugu: “Osalege loteriil ja võitke oma lastele ilus lapsepõlv! Laiendage oma lapse maailmapilti ning andke talle võimalus suhelda erinevate inimestega.”

“Otsisime Jasoniga lapsele kooli, kus ta saaks areneda rahulikult, pingevabalt ja omas tempos. Suured koolid, kus on palju rahvast, on tihtipeale ka väga närvilise õhkkonnaga nii lapsele kui tegelikult ka vanematele. Soovisime Naimale kindlasti midagi rahulikumat, midagi kammerlikumat.”

Loe edasi

Õpetaja Anneli Hallapi lugu: “Avatud Koolis käivad rõõmsameelsed ja särasilmsed lapsed.”

“Olin juba varem selle kooli taustast pisut üht-teist kuulnud, kui Rasmus Rask kooli loomise mõtet meedias tutvustas. Uurisin kooli kodulehte, lugesin väärtusi ja õpetamismeetodeid ja sain aru, et vot just selles koolis soovin ma õpetajana tööle hakata.”

Loe edasi

Ossinovskite pere lugu: “Soovime oma lapsed õppima panna just sellisesse kooli, mis kannab meie pere jaoks olulisi väärtusi ja toob kokku sarnaselt mõtlevad pered.”

“Kasvatame oma lapsi sünnist saati kakskeelsetena, mistõttu pakub Avatud Kool meie jaoks just seda õiget ja toetavat keskkonda. Oleme mõlemad lõpetanud Tallinna kesklinna “eliitkooli”, kus õppimise ja õpetamise üks läbivaid võtteid oli pähetuupimine ja kehtis range õpetaja-õpilane hierarhia.  Soovisime kindlasti oma lastele märksa elutervemat õpikeskkonda ja -kogemust.”

Loe edasi

Rotaride pere lugu: “Avatud Koolil on olemas nii keelekümblust ja sihtkeele omandamist soodustav keskkond kui postiivne, last julgustav õhkkond.”

“Arvan, et sihtkeele õppimisel on väga oluline, võib isegi öelda, et määrav roll last ümbritseval keskkonnal ja õhkkonnal. Laps ei tohiks kunagi karta esitada küsimusi, kui ta millestki aru ei saa. Avatud Koolil on olemas nii keelekümblust ja sihtkeele omandamist soodustav keskkond kui postiivne, last julgustav õhkkond.”

Loe edasi

Prakside pere lugu: “Oleme rõõmsad, et usaldasime tol suusareisil oma kõhutunnet ja Kaspar alustas kooliteed just Avatud Koolis.”

Saage palun tuttavaks, perekond Praks. Nende loost saame teada, miks maksab alati usaldada kõhutunnet, mis tabab sind kõige ootamatumal hetkel keset Lätimaad.

Loe edasi

Kortšaginite pere lugu: “Meie pere kogemusele tuginedes julgeme väita, et õppimine Avatud Koolis on stressivaba.”

Kuidas ja miks Anton koomiksikogusid ning Minecrafti käsiraamatuid eestikeelsete juturaamatute vastu välja vahetas, saad lugeda meie järgmisest kogukonnaloost. Saage tuttavaks, perekond Kortšagin.

Loe edasi

Celikute pere lugu: “Kahes keeles õppimise tõttu ei jää midagi omandamata ja pealegi õpetab selline mitmekultuuriline keskkond lapsele tolerantsust”

Saame tuttavaks Celikute perega. Nende loost saab muuhulgas teada, kuidas üks tüüpiline Türgi koolikogemus end Avatud Kooli omaga võrrelda laseb. Või siis ei lase.

Loe edasi

Julgete pere lugu: “Oleme väga seda usku, et lisaks raamatutarkusele on vaja õppida ka emotsionaalset intelligentsust, empaatiat, sotsiaalseid oskusi.”

Seekordne lugu algas 6 aastat tagasi Kalamaja päevadelt ning on nüüdseks Avatud Kooli hingekirja toonud vennad Julged.

Loe edasi

Sundjate pere lugu: “Avatud Kool on meie pere kool ja me päriselt arvame, et see sobib väga erinevatele lastele.”

Kas teadsid, kuidas on selles “süüdi” Ewert and The Two Dragons, et Peter Avatud Koolis Sundjate lastele nüüd inglise keelt õpetab?

Loe edasi