Tallinna Avatud Kooli kontseptsioon

Unistame avatud Eestist, kus elavad julged, hoolivad inimesed ning kus austatakse vabadust, isikupära ja pidevat õppimist.

Meie missiooniks on arendada uuenduslikku koolimudelit, kus iga laps saab kujuneda teadmisi väärtustavaks ja tasakaalus isiksuseks ning meie ühiskond muutuda seeläbi avatumaks ja tugevamaks.

2025. aasta 1. septembril täitub Avatud Kooli kogukonna pikaaegne unistus ja eesmärk: avame koostöös Tallinna linnaga Avatud Kooli mudeli põhjal loodud munitsipaalkooli Tallinna Avatud Kool.

Kuidas eristub Tallinna Avatud Kool?

Tallinna Avatud Kool on eestikeelne põhikool, kus õpivad koos eri kultuuri- ja keeletaustaga lapsed ja täiskasvanud.
Meie eesmärk on arendada kogu põhikooli vältel teadlikult ennastjuhtivat õppijat – inimest, kes oskab mõelda, küsida, vastutada, õppida ja koos teistega tegutseda.

  • Õpe toimub loomulikus ja igapäevases mitmekeelses suhtluskeskkonnas, kus keelte ja kultuuride tundmaõppimine on tihedalt seotud aineõppega.
  • Erilise tähelepanu all on süvitsi minevad aineteadmised matemaatikas ning teaduspõhine lähenemine nii loodus- kui ka sotsiaalainetele.
  • Ligi veerand õppetööst toimub projektõppe meetodil, mis toetab lisaks ainealaste teadmiste ja oskuste arengule ka üldpädevuste arengut.
  • Keeleõpe toimub lõimitud aine- ja keeleõppe meetodil, kus keel on samal ajal nii õppimise eesmärk kui ka vahend.
  • Õpilaskesksed arenguootused on sõnastatud läbi viie võtmepädevuse, mis suunavad õppetegevusi ja annavad arengule tähenduse.
  • Õppetöö planeerimise ja läbiviimise keskmes on lapse sotsiaal-emotsionaalne areng ning tema vaimne ja füüsiline heaolu.
  • Õppekava ja metoodikate valikul toetume tõenduspõhisusele – sellele, mis töötab ja toetab last kõige paremini.
  • Meie õppemudel on vanuseastmeti erinev, sest iga arenguetapp vajab eri tuge ja lähenemist.

Keeleõpe lõimitud aine- ja keeleõppe meetodil

Esimese koolina Eestis rakendame süsteemselt kultuuritundlikku õppeprogrammi, mille mudelid on laialt kasutusel riikides, kus mitmekeelsus on osa haridusvisioonist ja kogukondade sidususe alus.

Tallinna Avatud Koolis õpivad lapsed läbivalt mitmekeelsetes ja -kultuurilistes rühmades. Selline keskkond:

  • toetab nii eesti- kui muu emakeelega laste keelelist arengut,
  • kasvatab empaatiat ja teineteisemõistmist,
  • arendab koostöö- ja suhtlusoskusi,
  • aitab kujuneda avatud, sallivaks ja eneseteadlikuks inimeseks.

Mitmekeelses ja -kultuurilise koolis õppimine annab noorele oskused ja hoiakud, mis aitavad tal kasvada tänapäevase mitmekesise ühiskonna täisväärtuslikuks liikmeks!

Loe lähemalt meie keeleõppe kohta

 

 

 

Tugevad teadmised reaal- ja loodusteadustest

Tallinna Avatud Koolis on suur tähtsus sügavatel aineteadmistel, mille puhul paneme rõhku õppeainete omavahelisele lõimimisele ja läbivatele teemadele. Suure osa nädalast pühendame praktilisele projektõppele, mille tegevusi planeerivad ja viivad läbi erinevate ainete õpetajad ühiselt. Projektõpe toimub nii emakeeles kui ka võõrkeeltes ning projektidesse kaasatakse vajadusel kooliväliseid eksperte.

Reaalteaduste heal tasemel õpetamiseks on Tallinna Avatud Koolis matemaatika tunde rohkem, kui riiklik õppekava ette näeb. Õpilaste matemaatilis-loogilise mõtlemise ja inglise keele oskuse arengule aitab kaasa ka kõigile lastele mõeldud programmeerimisõpe.

Praktilised oskused koolis ja elus

Lisaks tugevatele aineteadmistele ja suurepärasele keeleoskusele on Tallinna Avatud Koolis oluline elus hästi hakkama saamiseks vajalike oskuste, hoiakute ja harjumuste kujundamine.

Praktiliste eluoskuste (nt koostööoskused, empaatiline teiste mõistmine, endast ja oma tunnetest arusaamine, enesekehtestamine, tagasiside andmine ja vastuvõtmine, kriitiline mõtlemine ning tervislike valikute tegemine toitumises ja liikumises) harjutamine on samuti Tallinna Avatud Kooli õppe osa ning nende oskuste ja hoiakute arendamine toimub nii tundides kui ka väljaspool klassiruumi.

Kõik koolipäeva lisategevused nagu hommikuring ja päeva lõpetamine, pikk vahetund õues, lugemismaterjalid ja tegevused projektides ning kõikvõimalikud õppekäigud toetavad eluks vajalike oskuste arendamist just nagu käsitletakse neid teemasid ka õppetöös.

 

Kelle jaoks on meie kool?

Meie kool on mõeldud eelkõige Põhja-Tallinna piirkonnas elavatele peredele, kes soovivad, et nende lapsed saaksid kodu lähedal väga hea ja tänapäevase hariduse.

Lõime kogukonnakooli, mis tähendab, et õpilaskond moodustab läbilõike kohalikust elanikkonnast.

Ootame oma kooli keele- ja kultuuritaustalt mitmekesiseid lapsi, et ühes klassis saaksid koos õppida nii kodus eesti kui vene keelt rääkivad lapsed, aga ka muude koduste keeltega ning mitmekeelsed lapsed.

Meile on väga oluline, et Tallinna Avatud Koolis õppimine oleks kättesaadav erinevate majanduslike võimalustega peredele. Seetõttu alustasime 01.09.2025 tegevust Tallinna linna munitsipaalkoolina.

Meie väärtused

Disainipõhimõtted

Kooli loomisel ja arendamisel on vaja teha pidevalt erinevaid strateegilisi ja taktikalisi valikuid. Mille põhjal otsustada, kuidas üles ehitada kooli õppekava? Mille alusel valida õppeviisid, mida uuenduslikus koolis ellu viia? Meie lähtume järgmistest põhimõtetest:

Võtmepädevused

Arenguootused on Avatud Koolis kirjeldatud viie võtmepädevuse kaudu. Võtmepädevused on ühtviisi olulised nii õpilaste, õpetajate kui ka kogu kooli personali vaates.