2022. aasta detsembrist kuni 2024. aasta maini läbib sihtasutus Avatud Kool arenguhüppe, mille käigus organisatsioon uuendab oma brandipositsiooni, täpsustab sõnumeid ja kommunikatsioonistrateegiaid, et olla oma sõnumites täpsem ning jõuda sihtrühmadeni.
Avatud Kool on tegutsenud kuus aastat ja selle aja jooksul on haridusmaastik palju muutunud. Peame ajaga kaasas käima, et kõnetada potentsiaalseid uusi töötajaid ja peresid, kes soovivad oma lapsi Avatud Kooli õppima panna.
Projekti toetab Kodanikuühiskonna Sihtkapital.
Toetuse summa: 24 914 eurot
2022/23 õppeaastal osalesid Avatud Kooli esimese kooliastme õpilased neljas erinevas õppeprogrammis:
Energia Avastuskeskuse programmides “Välgutund” ja “Särtsutund” ning
Viimsi Rannarahvamuuseumi programmides “Randlase kiirkursus” ja “Hoian meie Läänemerd”.
KIK toetas õppekäike summaga 800 eurot.
2023/24 õppeaastal on KIK toetanud Avatud Kooli taotlust õppekäikudeks 1200 euro ulatuses. Esimese kooliastme õpilased osalevad õppeprogrammides Pernova Hariduskeskuses, Nõmme Loodusmajas, LOHE Looduskoolis, Energia Avastuskeskuses ja Eesti Tervisemuuseumis.
Projekti nimi: “Tööõnn saab alguse minust endast”
Rahastaja: Euroopa Liidu Sotsiaalfond. Haridusasutuste arendusprojektid ja õpiüritused. Taotlusvoor: Haridusasutuste meeskondade ühist õppimist toetavad õpiüritused.
Toetuse summa: 4536 eurot.
Projekt oli seotud kooli ühe 21/22 õppeaasta fookusteemaga – meeskonna heaolu. Projekti eesmärgiks oli, et kogu kooli meeskond saaks teadlikumaks nii oma personaalse kui ka kollektiivse tööõnne mõjuteguritest, mis võimaldaks teha teadlikke valikuid tööga ja töökeskkonnaga seotud heaolu hoidmiseks ning läbipõlemise ennetamiseks. Koostöös Happy Workplace OÜ-ga toimusid projekti raames kaks tööõnnega seotud seminari kogu meeskonnale, arenguvestluste läbiviimise koolitus juhtidele, veebipõhine eneserefleksioon kogu meeskonnale ja toimusid kõikide meeskonnaliikmete individuaalsed arenguvestlused juhtkonna liikmetega.
Projekti periood: 01.02.2022 – 31.08.2022
Avatud Kooli õpilaste õppekäigud 2021/22. õppaastal. KIK toetas Avatud Kooli
õpilaste õppekäike 1500 euro ulatuses.
2021/22. õppeaastal osalesid Avatud Kooli 1.-3. klassi õpialsed kuues erinevas õppeprogrammis:
Rohetehnoloogia projekti põhieesmärgiks on tõsta õpilaste teadlikkust sellest, milliste keskkonna-probleemidega nad praegu ja tulevikus kokku puutuvad, ning aidata neid läbi projektõppe omandada oskusi ja teadmisi rohetehnoloogia kohta, mis aitavad selliseid probleeme ennetada ja lahendada. Oluline, et lapsed näeksid nende igapäevase elu ja valikute mõju loodusele ning nendel oleks motivatsioon oma käitumist vajadusel muuta.
Projekti keskne idee: ressurss, mida keskkonnast võtame, tuleb kasutada ära tõhusalt ja viia pärast keskkonda tagasi. Õpime seda toiduainete ringluse, kompostimise ja taimekasvatuse näitel. Tegevustes osalevad 2., 3. ja 6. klassi õpilased.
Toimumisaeg: 08.10.2021 – 04.11.2022
Toetuse summa: 8 460,70 eurot
Rahastajad:
Linnaaia projekti tulemusena on Avatud Koolil loodud kooliaed, mis annab lastele võimaluse õppida taimestiku vajalikkuse nende erinevuste ja kasulikkuse kohta. Kooliaias kasvatatakse ühiselt nii maites- kui ka ilutaimi. Projekti käigus viidi läbi teemanädal, mille raames toimusid mitmed ühistegevused, töötoad ja külastused, näiteks toimus loodusteraapia töötuba, õpituba ravimtaimede teemal, külastati Põhjala kogukonnaaeda ja seal viidi ka läbi tervisliku toidu töötuba. Veel tutvuti linnamesilastega ja tehti taimedega kunsti. Lisaks toimus kaks kogukonna talgupäeva kus üheskoos valmistati aeda ette ja pärast ka korrastati seda.
Projekti periood: 08.03.2021 – 18.10.2021
Toetuse suurus: 2266 eurot
Projekti rahastaja: Tallinna Linn
ProgeTiigri seadmete taotlusvoor haridusasutustele 2021, mille raames soetas Avatud Kool ClassVR-i komplekti koos aastase litsentsiga. Virtuaalreaalsuse prille kasutatakse nii põhikoolis, kui ka huviringides.
ProgeTiigri taotlusvoorust saadi toetust summas 2726 eurot.
Rahastaja: Haridus- ja Noorteamet
2020. aastal sai Avatud Kool HITSA toetuse, et soetada mBot roboteid eesmärgiga kasutada neid põhikooli loodus- ja teadusprojektides ning robootika-, elektroonika- ja programeerimisringides.
ProgeTiigri taotlusvoorust saadi toetust summas 1010,14 eurot, millega soetati järgmised vahendid:
mBot robot LED maatriks ekraaniga 10 tk
mBot lisatarvikud 10 komplekti
Avatud Kooli uudse koolimudeli tõhusa rakendamise aluseks on õpetajate ja kogu kooli meeskonna vaheline koostöö. Selleks, et koostöö ja ühine õppimine saaksid osaks Avatud Kooli organisatsioonikultuurist toimusid 2017/18 esimesel poolaastal supervisioonid, mis panid aluse süsteemsele organisatsiooni arengut eest vedavale koolitussupervisioonide traditsioonile Avatud Kooli pedagoogilise personali seas ning samm-sammult liigutakse selle suunas, et kooli meeskond saaks ka ise kujuneda iseseisvaks kovisiooni meetodite läbiviijaks. Koostöös TLÜ haridusteaduste instituudi teadlastega käivitasime Avatud Kooli hariduspsühholoogia klubi, mille raames töötasid õpetajad läbi kaasaegseid haridusteaduste ja -psühholoogia teadusartikleid ja -raamatuid ning analüüsisid ja katsetasid, mil moel rakendada oma õpetamispraktikas kaasava hariduse põhimõtteid ja kaasaegseid suundmusi haridusteadustes ja -psühholoogias. Projekti raames katsetatud õppimisformaadid (supervisioonid, hariduspsühholoogia klubi) tõestasid ennast, aitasid kooli kollektiivil oma esimesel tegutsemise poolaastal üksteist tundma ja usaldama õppida, kasvada koostöiseks ja ühiselt õppivaks meeskonnaks. Avatud Kooli meeskond on otsustanud supervisioonide ja hariduspsühholoogia klubi seminaridega jätkata ka pärast projekti lõppu – jätkame koostööd nii TLÜ haridusteaduste instituudi teadlaste kui ka Avatud Meele Instituudi superviisoritega.
Projekti viidi ellu Euroopa Sotsiaalfonfondi 2014-2020 tegevuse „Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid“; „8.6 Koolimeeskondade ühine õppimine haridusuuenduste rakendumiseks“ raames. Toetuse summa 4420 eurot.
Terviklahenduse eesmärk: Eestis elavad inimesed on hoolivamad ja avatumad ning usuvad oma võimalusse ning oskustesse elu paremaks muuta ning see on saavutatud läbi tõenduspõhise kogukonnaõppe rakendamise Eesti koolides, mille kaudu on suurenenud õpilaste kodanikuaktiivsus ja oskused sotsiaalsete probleemide lahendamiseks.
Käivitusfaasi põhieesmärk: Piloteerida kogukonnaõppe (Service-learning) projekte Eesti koolis ning valmistada ette materjalid kogukonna projektide süsteemseks läbiviimiseks ning mõju hindamiseks.
Projekt läbis edukalt NULA inkubaatori ja sai rahastust Kodanikuühiskonna Sihtkapitalilt.
ProgeTiigri seadmete taotlusvoor haridusasutustele 2018, mille raames Avatud Kool sai toetust, et arendada enam koostööd Avatud Kooli ja huvikooli vahel seda nii teadmiste- kogemuste jagamise kaudu kui ka vahendite kasutusele võtmise osas.
ProgeTiigri taotlusvoorust saadi toetust summas 1974,77 eurot, millega soetati järgmised vahendid:
LEGO Education WeDo 2.0 põhikompl. 15 tk
Makey Makey Classic 4tk
Projekti “Suhtlemise tõhustamine Avatud Kooli kogukonnas” eesmärgiks on saavutada tugevam ja sidusam koolikollektiivi, kus kõik töötavad lähtudes ühiselt kokku lepitud suhtlemispõhimõtetest ning toetavks läbib Avatud Kooli meeskond projekti käigus süsteemse koostöö- ja suhtlemisoskuste koolitusprogrammi ning loob “Avatud Kooli suhtlusaabits”.
Projektitegevuste ajakava:
Rahastaja
Projekti viidi ellu Euroopa Sotsiaalfonfondi 2014-2020 taotlusvooru 1.2.1 ATV Üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste ümberkorraldamist või alustamist toetavad meeskonnakoolitused – 21.11.2016-19.12.2016 raames.
Toetuse summa: 4850 eurot
PROJEKTI EESMÄRK
Avatud Kooli õpilastele on tagatud õpikeskkond, mis võimaldab kohandada õppetööd lähtuvalt iga lapse individuaalsest vajadusest.
Projekti tulemusena on:
– on võimalus valida sobivad õppemeetodid lähtuvalt iga lapse vajadustest;
– õppeklassid on sisustatud selliselt, et seal on olemas vajalik sisustus, tehnika ja
õppematerjalid, et ka HEV lapsed saavad osaleda õppetööd suures klassis;
– sisse on seatud sobilikud ruumid eriklassideks;
– sisse on seatud sobilikud ruumid, kus on võimalus viia läbi individuaalset
juhendamist/ õpiabi kui ka väiksemas grupis õppimist tunni vältel;
– sisse on seatud nõustamisruum, mida saab kasutada õpilaste, perede ja meeskonna
nõustamiseks.
PROJEKTI TUTVUSTUS
Avatud Kool alustas 2018/19. õppeaastat tööd suuremates ruumides, mis vajasid
kooliks sobivateks ruumideks kohandamist ja sisustamist. Kuna tegemist on kooli
teise tegutsemisaastaga, siis oli vaja kogu vajalik sisustus soetada. Projekti tulemusena sisustatakse tavaklassid selliselt, et seal saavad toetatult õppida ka HEV-õpilased, lisaks sisustatakse nõustamisruum tugimeeskonnale, väikesed klassiruumid eriklassideks ning õppe diferentseerimiseks.
PROJEKTI RAHASTAJA
Projekti viidi ellu Euroopa Sotsiaalfonfondi 2014-2020 taotlusvooru Kaasava hariduse põhimõtete rakendamine üldhariduskoolides perioodil 2014–2020 raames.
Toetuse summa: 5 824,98 eurot.