Mergen Nemeev: minu rõõmud, kogemused ja saavutused robootikaklubis

Meie koolis on robootikaklubis mitu erinevat taset, alates algklassidest kuni põhikoolini välja. Ise olen hetkel lõpetamas 9. klassi ja olen kokku robootikaga tegelenud neli aastat. Paljud inimesed võivad arvata, et robootika on lihtsalt mehaaniliste osade kokkupanemine. Kuid meile, kooli robootikaklubis osalejatele, pole see lihtsalt mäng — see on võimalus luua ja analüüsida uusi tehnoloogiaid. Meie ringis ei ehita me ainult roboteid, vaid õpime programmeerimist ja tehnoloogia abil reaalseid probleeme lahendama. Selle kõige juures on oluline roll meeskonnatööl. Osalesime aasta alguses robootikavõistlusel FLL (FIRST Lego League), millest seekord  lähemalt ka räägin.

Autor: Mergen Nemeev

Tõlkida aitasid Emily Jürisson ja Saskia Naumanis

Need olid minu kolmandad FLL võistlused, kus osalesin koos meeskonnaga “Pelmeenid”. Neist kahel korral me jõudsime Eesti finaali. Sel aastal osales 105 võistkonda ja finaali pääses neist vaid 35 — meie meeskond “Pelmeenid” sealhulgas! Keerukust lisab see, et igal aastal antakse osalejatele uus ühiskondlik probleem ja me peame esitama projekti, mis aitab seda probleemi lahendada. Sellel aastal uurisime hobisid ja seda, kuidas neid teistele tutvustada.

Võistluse käigus hinnatakse mitte ainult teadmisi robootikas, vaid ka meeskonnatöös, projekti sisu ja roboti disaini funktsionaalsus. Võitu mõjutavad erinevad tegurid, näiteks psühholoogiline valmisolek, suhted meeskonnas, ootamatud tehnilised raskused. Meil juhtus ühel võistlusel nõnda, et üks meie anduritest läks rikki, mistõttu kaotas robot aeg-ajalt orientatsiooni. Sel aastal võtsime oma vead arvesse ja saime robotimängus 35 meeskonna seast 5. koha. Oli väga uhke tunnei olla Eesti viie parima meeskonna seas!

Õhkkond võistlustel on väga sõbralik, kuid kui satud sinna esimest korda, võib see olla hirmutekitav. Samas kui ennast kokku võtta, siis esineda on üsna lihtne. Kõige raskem on teha nii, et kõik meeskonnaliikmed oleksid õigel ajal õiges kohas. Sel aastal lootsime saada  finaalis vähemalt ühe auhinna — töötasime septembrist saadik, kuidas kahjuks see ei õnnestunud.

Mulle meeldis töötada meie meeskonnas programmeerija ja eestvedajana. Tulevikus on see kogemus mulle kasulik, sest nüüd sain aru, kuidas inimestega paremini suhelda kui olen juhi rollis. Samuti õppisin, kuidas veenvalt esitleda oma ideid ning seletada leiutiste kavandeid ja tehnilisi ülesandeid.

Kahjuks oli see minu viimane aasta Avatud Kooli robootikaklubis, sest 9. klassis kavatsen valmistuda lõpueksamiks ja pärast õppida inseneriks.