Koolitussupervisioonide ja hariduspsühholoogia klubi juurutamine Avatud Koolis

Projekti eesmärgid:

  • On pandud alus regulaarsele hariduspsühholoogia klubile ja koolitussupervisioonidele ning meeskonna enda poolt juhtitud kovisioonisüsteemi ettevalmistusele.
  • Avatud Kooli meeskonna liikmed rakendavad koostöiseid refleksiooni esile kutsuvaid probleemilahendamise, eesmärgistamise, tagasi- ja edasisidestamise meetodeid oma professionaalse arengu teadvustamiseks ja juhtimiseks.
  • Avatud Kooli õpetajad lähtuvad õpetamispraktikas kaasava hariduse põhimõtetest ja kaasaegsetest suundmustest haridusteadustes ja -psühholoogias ning kasvab nende valmisolek levitada sellealast teavet kooli kogukonnas.
  • Avatud Kooli kollektiiv on kasvanud koostöiseks ja ühiselt õppivaks meeskonnaks.

Avatud Kooli uudse koolimudeli tõhusa rakendamise aluseks on õpetajate ja kogu kooli meeskonna vaheline koostöö. Selleks, et koostöö ja ühine õppimine saaksid osaks Avatud Kooli organisatsioonikultuurist toimusid 2017/18 esimesel poolaastal supervisioonid, mis panid aluse süsteemsele organisatsiooni arengut eest vedavale koolitussupervisioonide traditsioonile Avatud Kooli pedagoogilise personali seas ning samm-sammult liigutakse selle suunas, et kooli meeskond saaks ka ise kujuneda iseseisvaks kovisiooni meetodite läbiviijaks. Koostöös TLÜ haridusteaduste instituudi teadlastega käivitasime Avatud Kooli hariduspsühholoogia klubi, mille raames töötasid õpetajad läbi kaasaegseid haridusteaduste ja -psühholoogia teadusartikleid ja -raamatuid ning analüüsisid ja katsetasid,  mil moel rakendada oma õpetamispraktikas kaasava hariduse põhimõtteid ja kaasaegseid suundmusi haridusteadustes ja -psühholoogias. Projekti raames katsetatud õppimisformaadid (supervisioonid, hariduspsühholoogia klubi) tõestasid ennast, aitasid kooli kollektiivil oma esimesel tegutsemise poolaastal üksteist tundma ja usaldama õppida, kasvada koostöiseks ja ühiselt õppivaks meeskonnaks. Avatud Kooli meeskond on otsustanud supervisioonide ja hariduspsühholoogia klubi seminaridega jätkata ka pärast projekti lõppu – jätkame koostööd nii TLÜ haridusteaduste instituudi teadlaste kui ka Avatud Meele Instituudi superviisoritega.

 

Projekti elluviimise ajakava

  • 17.08.2017 TLÜ haridusteaduste instituudi õppejõudude ja Avatud Kooli õppe- ja arendujuhi hariduspsühholoogia klubi ettevalmistav kohtumine.
  • 23.08.2017 Koolitussupervisioonide läbiviijate ja Avatud Kooli õppe- ja arendusjuhi ettevalmistav kohtumine koolitussupervisioonide ning juhtide individuaalsete supervisioonide läbiviimiseks.
  • 23.09.2017, 14.10.2017, 02.12.2017 Koolitussupervisioonide läbiviimine.
  • 31.10.2017, 31.01.2018 Hariduspsühholoogia klubi seminari läbiviimine.
  • 27.10.2017, 17.01.2018 Individuaalsete supervisioonide läbiviimine kooli juhtkonna liikmetega.
  • 24.01.2018 Koolitussupervisioonide ja individuaalsete supervisioonide läbiviijate ja Avatud Kooli esindajate kokkuvõttev kohtumine ja järgmiste sammude planeerimine kooli enda poolt juhitud kovisioonisüsteemi loomiseks.
  • 31.01.2018 Hariduspsühholoogia klubi juhendajate ja Avatud Kooli esindajate kokkuvõttev kohtumine.

Rahastaja

Projekti viidi ellu Euroopa Sotsiaalfonfondi 2014-2020 tegevuse „Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid“; „8.6 Koolimeeskondade ühine õppimine haridusuuenduste rakendumiseks“ raames. Toetuse summa 4420 eurot.

 

 

Kogukonnaõppe metoodika kohandamine ja piloteerimine

Terviklahenduse eesmärk: Eestis elavad inimesed on hoolivamad ja avatumad ning usuvad oma võimalusse ning oskustesse elu paremaks muuta ning see on saavutatud läbi tõenduspõhise kogukonnaõppe rakendamise Eesti koolides, mille kaudu on suurenenud õpilaste kodanikuaktiivsus ja oskused sotsiaalsete probleemide lahendamiseks.

Käivitusfaasi põhieesmärk: Piloteerida kogukonnaõppe (Service-learning) projekte Eesti koolis ning valmistada ette materjalid kogukonna projektide süsteemseks läbiviimiseks ning mõju hindamiseks.

Projekt läbis edukalt NULA inkubaatori ja sai rahastust Kodanikuühiskonna Sihtkapitalilt.

 

 

 

Kirjuta meile